RTÜK Üst kurul Başkanı İlhan Yerlikaya, 100’den fazla kanalı farklı sebeplerle kapatacaklarını ve konu ile ilgili TÜRKSAT ile görüşmelere başladıklarını söylemiş. Farklı sebep derken, bazı kanallar kopya haklarına riayet etmiyormuş; bazı kanallar müstehcen yayın yapıyormuş ya da kumar oynatıyor ya da kumarı teşvik ediyormuş. Buna benzer sebepler.
RTÜK’ün saat 22’ye kadar tüm televizyon yayınlarını ciddiyetle analiz etmesi gerekir. Saat 22, yani ilkokul çağındaki çocukların anne babalarına nazlanma paylarını da eklerseken geç yatma vakti. Mesele “müstehcenlik” ise başında sonunda “müstehcen” yazan bir yayından daha tehlikelisi bu saatlerden önce normal yayınların arasında sunulan müstehcenlik. Bir dizide, bir ‘komedi programında’ satır arasında geçen müstehcenliğin çocukların ruh sağlığına etkisi daha fazla. RTÜK Başkanı “Kapatacağımız kanallarda 'ara beni' türünde, yarı çıplak bayanların görüntülerinin yer aldığı yayınlar da bulunuyor.” demiş.
Tamam. Bu da çok tehlikeli ama bu türden bir yayında en azından aile büyüklerinin kumanda ile müdahalesi daha kolay. Böyle yayınlar yapan bir kanalı kilitlemek daha kolay. Oysa sıradan bir televizyon kanalında büyük bir çoğunluğunda bir sorun olmayan bir yayının ortasında birden, geçemediğin, değiştirip müdahale edemediğin bir müstehcenliğe ya da mesela argoya ya da kumar-uyuşturucu-şiddet özendiriciliğine çocukların maruz kalması daha tehlikeli.
Televizyon izlememek, çocukların izlememesini sağlamak en iyisi tabii ki. Ama bu başarılamıyor ise en azından bu tür riskleri en aza indirmek için çocuklu ailelere saat 22’ye kadar TRT kanallarını izlemelerini öneriyoruz. Son bir kaç yıldır TRT’nin bu türden detaylarla ilgili daha dikkatli olduğunu düşünüyoruz çünkü. RTÜK’ün çabasını takdir etsek de bu realiteyi de belirtmek gerekiyor. (E.F.)
RTÜK’ün saat 22’ye kadar tüm televizyon yayınlarını ciddiyetle analiz etmesi gerekir. Saat 22, yani ilkokul çağındaki çocukların anne babalarına nazlanma paylarını da eklerseken geç yatma vakti. Mesele “müstehcenlik” ise başında sonunda “müstehcen” yazan bir yayından daha tehlikelisi bu saatlerden önce normal yayınların arasında sunulan müstehcenlik. Bir dizide, bir ‘komedi programında’ satır arasında geçen müstehcenliğin çocukların ruh sağlığına etkisi daha fazla. RTÜK Başkanı “Kapatacağımız kanallarda 'ara beni' türünde, yarı çıplak bayanların görüntülerinin yer aldığı yayınlar da bulunuyor.” demiş.
Tamam. Bu da çok tehlikeli ama bu türden bir yayında en azından aile büyüklerinin kumanda ile müdahalesi daha kolay. Böyle yayınlar yapan bir kanalı kilitlemek daha kolay. Oysa sıradan bir televizyon kanalında büyük bir çoğunluğunda bir sorun olmayan bir yayının ortasında birden, geçemediğin, değiştirip müdahale edemediğin bir müstehcenliğe ya da mesela argoya ya da kumar-uyuşturucu-şiddet özendiriciliğine çocukların maruz kalması daha tehlikeli.
Televizyon izlememek, çocukların izlememesini sağlamak en iyisi tabii ki. Ama bu başarılamıyor ise en azından bu tür riskleri en aza indirmek için çocuklu ailelere saat 22’ye kadar TRT kanallarını izlemelerini öneriyoruz. Son bir kaç yıldır TRT’nin bu türden detaylarla ilgili daha dikkatli olduğunu düşünüyoruz çünkü. RTÜK’ün çabasını takdir etsek de bu realiteyi de belirtmek gerekiyor. (E.F.)
RTÜK, gizli müstehcenliğe de bir şey yapsın
Reviewed by Habersizim
on
10:28:00
Rating:

Hiç yorum yok: