Muhacirler, Nobel’in Kilisli Ensarlara verilmesini istiyor


Suriyeli muhacirler, ekmeğini tuzunu paylaşan Kilislerden “kardeş gibiler” diye bahsediyorlar

Nüfusundan fazla muhacire ev sahipliği yapan Kilis'in Nobel Barış Ödülü'ne aday gösterilmesine Suriyeli muhacirlerden de tam destek geldi.
Kilis Elbeyli Konaklama Tesisleri'nde kalan Suriyeli Şerif Şeyh, Türk hükümeti ve Kilis halkının kendilerine diğer ülkelerin tersine kardeş gibi davrandığını belirtti. "Türkler bizimle hiçbir karşılık beklemeden tuzunu, ekmeğini, hatta evini paylaştılar onun için 'Nobel Barış Ödülü'ne adaylıklarını destekliyoruz" diyen Şeyh, sunulan imkanlardan duydukları memnuniyeti ifade etti.
Kilis halkının mültecileri kendi vatandaşları gibi gördüğünü dile getiren Şeyh, "Bize Türkler ile aynı seviyede baktılar. Ekmek, su ve konaklama imkanı verdiler ve dünyanın en iyi kampında yaşattılar. Biz de onlara çok teşekkür ediyor ve ortaya atılan fikre destek veriyoruz.
İnşallah o adaylığı alır ve kazanırlar" diye konuştu. Bütün Suriyelilerin de kendisi gibi düşündüğünü vurgulayan Şeyh, "Kilis'e ilk geldiğimizde evimiz, elbisemiz, yiyeceğimiz ve içeceğimiz yoktu. Türk halkı bizden hiçbir zaman desteğini esirgemedi" dedi.
Ahmet Zamut da yaklaşık 3 yıl önce geldiği Kilis'te çok iyi dostluklar kurduğunu ve Türklerden çok destek gördüğünü söyledi. Savaş öncesi 80 bin olan Kilis'in nüfusunun 200 bine ulaştığını anımsatan Zamut, buna karşın halkın kendilerine yönelik desteğini hiçbir zaman kesmediğini belirtti. Zamut, bu nedenle Kilis'in Nobel Barış Ödülü'nü hak ettiğini vurguladı.
Suriyeli Ferah Reslan ise ülkelerindeki savaşın ardından Suriyelilerin Ürdün, Lübnan ve Avrupa ülkelerine yerleştiğini; ancak hiçbir ülkede Türkiye'deki kadar rahat yaşamadıklarını anlattı. Kilislilerin maddi manevi kendilerini hiç yalnız bırakmadığına işaret eden Reslan, Nobel Barış Ödülü'nün Kilis'e verilmesi gerektiğini söyledi. Reslan, "Türkler bize evlerini açtılar, kendi kardeşlerinden ayırmadılar. Bu yüzden Nobel Barış Ödülü'nü hak ediyorlar" ifadelerini kullandı. Ruel Ali de Kilis'teki mülteci sayısının fazlalığına dikkat çekerek, "Avrupa devletlerinin Kilis'in nüfusunun iki katı Suriyeliyi misafir ettiğini bilmesi gerekir. Buna rağmen ne bir zulüm ne de bir sıkıntı var. Hepimiz barış içinde yaşıyoruz. Onun için Nobel Barış Ödülü'ne adaylığını destekliyoruz" diye konuştu.
Ahmet Necip de Türkiye'de kişilerin "Türk" ya da "Suriyeli" değil önce insan olarak değerlendirildiğini bu nedenle ödülün Kilis'e verilmesini istediklerini dile getirdi. AA
Muhacirler, Nobel’in Kilisli Ensarlara verilmesini istiyor Muhacirler, Nobel’in Kilisli Ensarlara verilmesini istiyor Reviewed by Habersizim on 09:52:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: