Konu aynı: Stinger

Adil el-Cubeyr, Suriyeli devrimcilere rejimin uçaklarını ve helikopterlerini vurmaya yarayacak füzelerin verilmesinden yana olduğunu söyledi. Tamam, birkaç tane şerh düştü, ama söyledi bunu. Ağzına sağlık. Suriye’deki savaşla ilgili ‘literatüre’ bu tür cümlelerin iyice yerleşebilmesi yahut o ‘literatürde’ bu tür cümlelerin ‘marjinallikten ´kurtulabilmesi için daha çok devletten daha çok devlet adamının böyle şeyler söylemesine ihtiyaç var. Herkesten evvel Erdoğan’ın, Davutoğlu’nun söylemesine. “Suriye’de hava bombardımanını artık Rusya yapıyor. Böyle konuşmak Rusya’yla savaşı savunmak anlamına gelir. Türkiye için çok riskli bir söylem.” diye itiraz edenler olacaktır şimdi...

Rusya devreye girmeden çok önce, daha İran ordusu da ortada yokken, hatta Bağdadi Grubu bile yokken, “Devrimcilere uçak düşürecek füzeler verelim; millet şu varil bombalarından hemen kurtulsun ve diktatörlüğün yıkılışına giden yol ardına kadar açılsın. Esed ordusu karada yenildi, hava bombardımanı zulmünden başka dayanağı kalmadı; eşiğine geldiğimiz zaferi kaçırmayalım, Allah aşkına!” diye hükümete yalvardığımızda hiç oralı olmayanlar bu konuya karışmasınlar lütfen!

Türkiye, devrimcilere karadan havaya füzeler vermeyi savunmakla kalmayıp, bunu bir an evvel yapmalıdır. Sivil halkı ve en mutedil devrimcileri insafsıca bombalayan Rusya “Ben Suriye hükümetinin talebi üzerine teröristleri bombalıyorum” deyip geçebiliyor da Türkiye “Ben Suriye halkının yegâne meşru temsilcisi kabul ettiğim Suriye Muhalif ve Devrimci Güçler Koalisyonu’nun talebi üzerine, sivil halkı hava bombardımanıyla katliamdan geçiren diktatörlüğe karşı kullanması için Hür Suriye Ordusu’na Stinger füzeleri veriyorum” deyip geçemez mi? Öyle deyip geçmesin hadi; “Bu füzeleri sadece Esed diktatörlüğünün savaş uçaklarına karşı kullanılmaları şartıyla veriyoruz” diye de eklesin. O füzeler oraya gitsin de...
Konu aynı: Stinger Konu aynı: Stinger Reviewed by Habersizim on 12:17:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: