İsrail'e bir teşekkür borcumuz var

Türkiye ile İsrail arasındaki İHA (İnsansız Hava Aracı) krizini hatırlar mısınız? Yoksa Yeni Türkiye, o karanlık maziyi unutturacak kadar çok mu yol aldı? Unutturmasa bile flulaştıracak kadar yol aldığı kesin. Biz İsrail’den İHA almak istiyorduk da İsrail müşkülat mı çıkarıyordu, yoksa ABD’den aldığımız İHA’lar ın modernizasyon işini İsrail’e vermiştik de o iş mi aksamıştı? Vallahi tam olarak hatırlayamıyoruz. Neyse...

O kriz bizim için bereketli oldu. Kötü komşu insanı ev sahibi yaparmış, İsrail’in kötülüğü de bizi İHA sahibi yaptı. Kendi İHA’lar ımızı kendimiz imal ediyoruz artık. Daha yolun başındayız, ama daha yolun başında bile hayli mesafe katettik. Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfına (TSKGV) bağlı olan Türk Havacılık ve Uzay Sanayi AŞ’nin (TUSAŞ/TAI) Savunma Sanayi Müsteşarlığı Projeleri kapsamında geliştirdiği ANKA Blok A model insansız hava aracı, operasyonel uçuşlarına evvelki gün Elazığ’da başladı. İlk uçuşunu başarıyla tamamladı, elhamdülillah. Milli Savunma Bakan Yardımcısı Şuay Alpay diyor ki: ‘’Türkiyemiz, bu büyük ve güçlü ülke, insansız hava aracı alanında sınıf atlamıştır. Ama çok daha fazla çaba göstermek ve çalışmak gibi bir zorunluluğumuz var. Dileriz ki bugün görevini başarıyla tamamlayan ANKA kısa zamanla kendini daha fazla geliştirsin, ülkenin iç güvenliği ve ulusal güvenliği açısından hizmeti daha fazla yapıyor olsun.”

ANKA’mızın şimdilik sahip olduğu ve geliştirilmeye, çoğaltılmaya çalışılan özelliklerini de TUSAŞ’ta insansız hava araçları programında program müdürü olarak görev yapan Barış Atakan’dan dinleyelim:
“Orta irtifa uzun menzilli sahip hava aracı bin 750 kilogram maksimum kalkış ağırlığı ve 17,5 metre kanat açıklığına sahip. Sistemimizin en önemli özelliklerinden biri 200 kilogram faydalı yük taşıma kapasitedir. Üzerinde keşif gözetleme sensörü olarak gece ve gündüz kamerası, lazer işaretleyici ve lazer mesafe ölçücü bulundurmaktadır. Gece ve gündüz kamerasıyla hem gece hem de gündüz şartlarında uzak mesafelerden insan ve araç tespitini yapabilecek yeteneği bulundururken aynı zamanda taşıdığı telsiz rölesiyle farklı alanlarda görev yapmakta olan kara birliklerinin birbirleri ile iletişimine destek sağlamaktadır. Tam otomatik iniş ve kalkış özelliği, yedek uçuş kontrol sistemleri ile emniyetli bir görev sağlanması mümkün olmaktadır.’’

Çok önemli bir ayrıntı:
Yerli uydularımız, insansız hava araçlarımızın ‘randumanını’ arttırıyor. Mevcut uydularımıza yakında yenileri eklenecek ve bu sayede İHA’larımız da kuvvetlenecek inşaallah.

Erbakan okulunda okumuş olmamızdan mıdır nedir, böyle şeyler bizi herkesten çok heyecanlandırıyor.

İsrail iyi ki İHA’lar konusunda pislik yaptı bize. Tank modernizasyonunda da pislik yapmıştı ve şimdi kendi tanklarımızı da imal ediyoruz. Teşekkürler İsrail!

Terörle mücadelede işbirliği anlaşmalarımıza rağmen uydudan aldığı terör hazırlığı bilgilerini bizden saklayıp canımızın yakılmasına yol açan ABD’ye de, bu ihanet sayesinde kendi uydularımızı geliştirmek mecburiyetinde kaldığımız için teşekkür ederiz!
İsrail'e bir teşekkür borcumuz var İsrail'e bir teşekkür borcumuz var Reviewed by Habersizim on 08:20:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: