İSKİ yetkililerine ve Kadir Topbaş’a soruyorum

Sırayla soruyorum. Ben İstanbul’da yaşadığım için İstanbul için soruyorum. Siz bunu Ankara, Bursa, Trabzon, nerede yaşıyorsanız oraya uyarlayabilirsiniz. İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi (İSKİ) meskenlerdeki suyu hangi şartlarda kesebilir? Örneğin İSKİ suyu kesecekse ve bu, planlı bir kesintiyse bunu bize nasıl, ve en geç ne zaman açıklamak zorundadır?

Arıza sebebiyle yapılan kesintilerle ilgili İSKİ’nin uyması gereken müeyyideler nelerdir? “Örneğin İSKİ arıza sebebiyle şu kadar saat kesinti yapabilir, eğer arıza uzarsa şu kadar lirayı mülk sahiplerine tazmin eder.” gibi. Eğer İSKİ arıza sebebiyle yaptığı kesintilerde kendisine ulaşan vatandaşlara “suyunuz şu zaman gelecek” diyor ve su o zaman gelmiyorsa bunun sorumlusu kimdir. Arıza sebebiyle yapılan kesintilerde yaşlı, hasta, çocuk vesaire gibi toplumun mikropla zaten imtihan olan kesimlerine susuzluk sebebiyle bulaşan hastalıkların tedavi masraflarıyla ilgili İSKİ ne yapmaktadır. Daha da ötesi sürekli 2 saat sonra suyunuz gelecek şeklinde bilgilendirme yaparak vatandaşların susuzluk hususunda önlem almasını engelleyen yetkililer hakkında yapılacak işlemler nelerdir?

Su kesintisi sırasında ulaşılan Beyaz Masa vesaire gibi destek birimlerinin önlerine konulan metni okuyup, “şikayet kaydı açıyorum” diyerek zaman kazanması bir şirket içi eğitim sonucu edinilen bir haslet midir?

Ve saatler sonra gelen sudan sonra cep telefonumuza gelen “suyunuz şebekeye verilmiştir” şeklindeki mesajla hangi kamu personeli bizimle dalga geçmektedir? “Şu an ekipler çalışmaktadır” şeklinde verilen bilgilerin neredeyse “tamamı”nın yalan olmasının, bizzat arıza noktalarında akşam 5’den sonra malzemelerin üstünü örtüp evine giden işçiler sayesinde arızanın en az 12 saat daha gecikmesinin sorumlusu kimdir?

Bu konuda açılmış neden bir dava yoktur? Yoksa var mıdır?

İski’nin internet sitesine arıza kaydıyla ilgili “arızanın biteceği zaman geldiğinde saati 6 saat sonraya salla” şeklindeki bilgisayar scriptini kim yazmıştır. Örneğin “felanca mahalleye Saat 18’de su verilecektir” yazısı tam saat 18’de “felanca mahalleye ertesi gün sabah 06:00’da su verilecektir” diye değişmektedir. Bu programlamayı yapan çocuk belediyede hangi madalya ile ödüllendirilmiştir. Sistematik yalan makinesi. Dahası da var. Akıllı uslu bir insan evladına ulaşıp olayın iç yüzünü sorduğumuzda “plansız şehirleşme” den bahsedilmektedir.

Plansız olarak şehirleşen ve bundan dolayı vatandaşlarının sularının kesilmesine sebep olan hangi belediye başkanı verdiği yanlış imarlar sebebiyle hapis yatmaktadır? Sadece bir tek örnek var mıdır? Yanlış imar planı sebebiyle mahallede su kesintisi yaşatan imar müdürü, belediye başkanı, tekniker…
Bitmedi.
Nasıl olur da (kendi mahallemden örnekle) bir mahallenin suyu tam 6 yıldır her ay kesinlikle ve her ay bir takım arızalar sebebiyle ve hiçbir zaman 6 saatten az olmamak kaydıyla kesilebilir. Hatayı bulamayan, meseleyi çözemeyen ve vatandaşa bunu yaşatan bir tek mühendis yok mudur?

Bu hal ve şartlardaki insanlar için hayatın kalitesini, iş yapanlar için ticaretin değerini düşürme yetkisi kimdedir. İski’nin ilgili telefonuna, Beyaz Masa’ya telefonla; Kadir Topbaş, İski Genel Müdürü’ne email ve Twitter’la defalarca ulaşmaya çalıştı bölge insanı. Aynı boşluk. Aynı “ne yapayım ben şimdi” durumu.

Sular gelince mahalle halkı da konfora hemen alışıp sıkıntıyı unutuyor. Çok büyük sıkıntılarımız var biliyorum ama bugün böyle “küçücük” bir meseleyi anlattım. Kızıma “teyemmüm” ü öğrettim. Bir tek o işe yaradı.
Hey Allahım !
İSKİ yetkililerine ve Kadir Topbaş’a soruyorum İSKİ yetkililerine ve Kadir Topbaş’a soruyorum Reviewed by Habersizim on 09:57:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: