HNC’nin Kürt üyesi: “Biz Kürtler için çalışıyoruz, PYD rejim için”

Cenevre’deki Suriye görüşmelerine katılan Müzakeere Yüksek Komitesi üyesi Başar, PYD’nin halka hizmet etmediğini vurguladı

Suriyeli muhaliflerin oluşturduğu Müzakere Yüksek Komitesi'nin (HNC) Kürt üyesi Dr. Abdulhakim Başar, "Bizimle PYD arasında çok büyük farklar var. Biz Kürtler için çalışıyoruz. PYD ise rejime hizmet edip onlara çalışıyor. Eğer Kürtlerin yanında yer alırlarsa hiçbir problemimiz olmayacak ama onlar rejimle işbirliği yapıyor" dedi. Başar, Suriye'deki krize siyasi çözüm bulmak iddiasıyla Birleşmiş Milletler (BM) öncülüğünde başlatılan barış görüşmeleri kapsamında BM Suriye Özel Temsilcisi Staffan de Mistura ile dün Cenevre'de gerçekleşen temaslar öncesinde AA muhabirinin sorularını cevapladı.

"Biz müzakere için gelmedik. Rejimin ne kadar ciddi olduğunu ve doğru konuşup konuşmadığını anlamak için geldik" diyen Başar, Suriye rejiminin ciddi davranış ortaya koyması durumunda müzakerelere başlayacaklarını söyledi.

Başar, "Zindanda olan insanların bırakılması gerekiyor. İnsani yardımların önünün açılması lazım. Eğer diktatör Esed rejimi bu zulümlerinden vazgeçerse, biz o zaman siyasi bir çözümü istediğine inanacağız" şeklinde konuştu. PYD'nin politikalarını da eleştiren Kürt komite üyesi Başar, sözlerini şöyle sürdürdü: "Demokratik değerler başta olmak üzere diğer konulardan bahsetmiyorum. Önce gelsinler Kürtlere hizmet etsinler. Sonra biz PYD ile bir araya gelip konuşabiliriz. Biz daha önce PYD ile defalarca konuştuk ama bir netice alamadık. Kadı Muhammed'in ilan ettiği Kürt bayrağına bile saldırdılar. Hiçbir şey kabul etmiyorlar. Ne halka hizmet ediyorlar ne de halkın faydasına çalışıyorlar. Bizimle PYD arasında çok büyük farklar var. Biz Kürtler için çalışıyoruz. PYD ise rejime hizmet edip onlara çalışıyor. Eğer Kürtlerin yanında yer alırlarsa hiçbir problemimiz olmayacak ama onlar rejimle işbirliği yapıyor."

Başar, PYD'nin Yüksek Müzakere Komisyonu ve bu komisyon ile birlikte hareket eden Kürt Ulusal Konseyi'ne (ENKS) yönelik "Kendi iradeleriyle hareket etmiyorlar. Türkiye ve Mesut Barzani başta olmak üzere dış güçlerin etkisinde hareket ediyorlar" şeklindeki eleştirilerine de yanıt vererek, şunları kaydetti: "Mesut Barzani'nin destekleri bizim için bir onurdur. Türkiye'ye gelince, Türkiye dostumuzdur. Türkiye'yi dost ve komşu bir ülke olarak görüyoruz. Türkiye bize siyasi olarak destek veriyor. Türkiye demokrat bir ülkedir. Kürtlerin, Arapların ve ENKS'nin dostudur." Demokratik ve federatif bir Suriye istediklerini belirten Başar, "Böylece Suriye'nin birliği içinde Kürt sorunu çözülmüş olur. Arap ve diğer halklarla birlikte bunu yapmak istiyoruz. Demokratik bir Suriye için tek başına Kürtlerin gücü yetmez. Suriyeliler ancak hep birlikte bunu başarabilir" ifadesini kullandı.

Başar, "Bu federatif projenizi Suriye muhalefeti ile konuşup bir karara bağladınız mı?" sorusuna ise şu cevabı verdi: "Hayır bu konuları konuşmadık ama bizler rejim karşıtı güçler olarak birlikte çalışma kararıaldık. Biz bir taraf, rejim ise bir taraftır. Nasıl bir Suriye kuracağımızı vakti gelince oturup tartışacağız. Suriye'nin dostları ile birlikte bu konuları konuşup isteklerimizi dile getireceğiz. Komiteler oluşturulup anayasa hazırlanmaya başlandığı zaman bu meseleleri çözeceğiz." AA
HNC’nin Kürt üyesi: “Biz Kürtler için çalışıyoruz, PYD rejim için” HNC’nin Kürt üyesi: “Biz Kürtler için çalışıyoruz, PYD rejim için” Reviewed by Habersizim on 11:50:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: