Heyecanlanmayı reddediyoruz.

Türkiye Suriye halkı için bütün dünyanın yaptıklarının toplamından çok daha fazlasını yaptı mı?
Kesinlikle evet!
Peki, elinden gelen her şeyi yaptı mı?
Kesinlikle hayır!
Devrimciler, Başbakan Davutoğlu’nun dün AK Parti Meclis Grup Toplantısı’nda da isabetle kaydettiği gibi, 5 senedir yedi düvele karşı direniyorlar.
Esed ordusu, Lübnanlı milisler, İranlı statüko muhafızları, uluslararası Şii tugaylar, Bağdadi Grubu, PYD ve anlı şanlı Rusya’nın var güçleriyle üstüne çullandıkları devrim, 5 sene sonra bugün hâlâ ayakta.
Dimdik olmasa da ayakta.
Büyük ölçüde Türkiye ve Katar sayesinde ayakta.
Fakat bundan kıvanç duyamıyoruz, çünkü Türkiye gereken silah yardımını gereken zamanlarda gereken nicelik ve nitelikte yapmış olsaydı, ABD’yi beklemekle vakit kaybetmeseydi, “Önce grupları birleştirelim” diyeceği yerde “Öncü grupları sonuna kadar destekleyelim, diğerleri de onları takip eder” deseydi, Suriye cephesinde toplum mühendisliği yapmaya harcadığı eforu o cephenin önde giden mutedil devrimci gruplarının vurucu gücünü yükseltmeye harcasaydı, Esed ve köpekleri -efendileri de- çoktan def olup gitmiş olabilirlerdi Suriye’den.
Kan çoktan durmuş olabilirdi.
Davutoğlu’nun “Şanlı Halep”le ilgili muhteşem sözlerini manşete taşımadık, çünkü Suriye Devrimi hususundaki ‘laf ihtişamı’na karnımız tok.
Halep’in bu sözleri mutlulukla karşıladığını zannediyorsa fena halde yanılıyor Başbakanımız.
Halep, acı bir istihza ve öfkeyle karşılamıştır bu sözü.
“Konuşmaya gelince Türkiye çok iyidir, fakat…” diye başlayan cümlelerden geçilmiyor artık devrim saflarında.
“Yeni bir Hama’ya izin vermeyeceğiz” dedik, izin verdik.
“Güvenli bölge oluşturacağız” dedik, oluşturmadık (üstelik o gerekçeyle sınır boylarımızdan uzaklaşmalarını istediğimiz vurucu yüksek gruplar bize güvenip dediğimizi yaptıkları için Halep’in kuzeyine rejim güçleri fazla zorlanmadan geçebildiler).
Şimdi de Haleplilere ‘Sonuna kadar yanınızdayız’ diyoruz; bu dayanışma sözünü kuvveden fiile çıkarmayacaksak şunu da ilave edelim: “Yapmadıklarımız, yapmayacaklarımızın teminatıdır.”
Sonuç almaya matuf (ille de sonuç almaya matuf) somut (ille de somut) ve etkili (ille de etkili) adımlar atıldığını, Ahrar-ı Şam ve Ceyş-ı İslam yahut Cephet-i İslamiye gibi esaslı devrim gruplarına silah depolarımızın ardına kadar (ille de ardına kadar) açıldığını görmeden, Başbakanımızın veya Cumhurbaşkanımızın Suriye Devrimi konusundaki heyecan verici retoriğini heyecanla karşılamayı reddediyoruz!
Heyecanlanmayı reddediyoruz. Heyecanlanmayı reddediyoruz. Reviewed by Habersizim on 09:36:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: