Gene mi milli mutabakat hükümeti?

Müstakil Gazete'nin 20 Ocak tarihli sayısının manşetinde de "Libya'da milli mutabakat hükümeti kuruldu" yazmıyor muydu? Gene mi kuruldu bu hükümet? Nasıl yani?

Şöyle: Libya'da, General Halife Hafter'in Birleşik Arap Emirlikleri ve Mısır'daki Sisi diktatörlüğünden 'feyz' ile giriştiği askeri darbenin yol açtığı iç savaş neticesinde, biri başkent Trablus'ta, diğeri Tobruk'ta olmak üzere iki ayrı parlamento teşekkül etti. "Uluslararası toplum" denilen şey, 2015'te düzenlenen seçimlerde sandıktan çıkan vekillerin yer aldığı Tobruk meclisini tanıyor. Trablus meclisi ise Libya Anayasa Mahkemesi'nde meşruiyet arıyor; bulup bulmayacağı meçhul. Neyse. İç savaştaki tarafların çoğunun iştirakiyle Fas'ta yürütülen "milli mutabakat" müzakereleri sayesinde tansiyon epey düştü. İki meclisin başkanları bu müzakereleri boykot etmiş olsa da, başkan yardımcıları Fas'ta defaatle bir araya geldi ve müşterek bir hükümet kurmakta anlaştı. 19 ocakta 32 bakandan oluşan Milli Mutabakat Hükümeti'nin kurulduğu ilan edildi. Biz de "Nihayet!" diye sevindik. Ne var ki 25 Nisan'da Tobruk meclisinin ezici çoğunluğunun oylarıyla bu hükümet veto edildi. Veto gerekçelerinden bir tanesi, bakan sayısının fazlalığı idi. Bunun üzerine durum gözden geçirilerek yeni bir kabine oluşturuldu. Bu sefer 18 bakanın yer aldığı bir hükümet kuruldu.

"Libya'da milli mutabakat hükümeti kuruldu" başlığını yaklaşık bir ay arayla iki kere atmak durumunda kalışımızın sebebi özetle budur. Tobruk meclisi "Gene olmamış" derse üçüncüsüne hazır olun.
Gene mi milli mutabakat hükümeti? Gene mi milli mutabakat hükümeti? Reviewed by Habersizim on 10:03:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: