Diyarbakır’da bir araçta yarım ton bomba bulundu

Jandarmanın yol kontrolünü görünce kaçan PKK’lı teröristlerin terk ettiği araçtan yarım ton bomba çıktı.
Diyarbakır’ın Dicle ilçesinde, jandarma kontrol noktası yakınlarında güvenlik güçlerine ateş açtıktan sonra kaçan 2 teröristin terk ettiği araçta yaklaşık 500 kilogram patlayıcı ele geçirildi. Diyarbakır Valiliği tarafından yapılan açıklamada, İl Jandarma Komutanlığı’nca son günlerde meydana gelen terör olayları nedeniyle alınan tedbirler kapsamında yol kontrol ve arama faaliyetleri gerçekleştirildiği belirtildi. Dicle Jandarma Komutanlığı ekiplerince yapılan kontrolde Yokuşlu Mahallesi’nden Dicle ilçesi yönüne seyir halindeki aracın kontrol noktasına 200 metre mesafede yavaşladığı, araçtan inen 2 şüphelinin devriye unsurlarına ateş açtığı ifade edildi. Açıklamada, ateşe güvenlik güçlerince karşılık verilmesiyle çıkan çatışmanın ardından 2 şüphelinin aracı olay yerinde bırakarak ormanlık alana kaçtığı kaydedildi.

Olayın ardından ilçe girişinde terk edilen araca öncü ve artçılık yaptığı değerlendirilen 2 ayrı aracın daha ele geçirildiği ve bu araçlarda bulunan 2 şüphelinin gözaltına alındığı ifade edilen açıklamada, şu bilgilere yer verildi:
“Uzman ekiplerin olay yerine gelmesinin ardından araçta yapılan incelemede bagaj bölümünde demir sac yapımı kutu içerisine amonyum nitrat, mazot ve alüminyum tozu karışımı yaklaşık 500 kilogram el yapımı patlayıcı, kaleşnikof piyade tüfeği, şarjör, 28 fişek bulundu. Aracın torpido kısmında da poşet içerisinde uzaktan kumandalı 4 pil bloğu, 3 el yapımı patlayıcı kartı ve 2 boş kovan ele geçirildi.” AA
Diyarbakır’da bir araçta yarım ton bomba bulundu Diyarbakır’da bir araçta yarım ton bomba bulundu Reviewed by Habersizim on 09:50:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: