Carattepe’de maden faaliyeti durdu, şimdi ne olacak?

Başbakan Davutoğlu, Artvin Cerattepe’den gelen bir heyeti kabul etti ve heyet Cerattepe’de yapılması planlanan madene ilişkin çekincelerini Başbakan’a bildirdi. Görüşme sonrasında açılan davaların mahkeme kararları netleşene kadar maden faaliyetinin durdurulduğu açıklandı. Her türlü nümayişin üstüne atlayarak hükümet karşıtı her eylemde mevzunun özü ne olursa olsun bağırıp çağıran Gezici güruh kendilerine yeni bir ‘eğlence’ bulmak zorundalar.
Başbakanın bölge halkıyla masaya oturup konuyu değerlendirmesi son derece olumlu bir adım. Ortamın tansiyonunu düşürmek ve Artvin’den bir Gezi hatta Sur çıkarmak isteyenlerin heveslerini kursaklarında bırakmak için çok önemli.
Fakat şunu da unutmamak gerekiyor. Asla Cerattepe’nin toprağının altındaki 17 milyon bakırdan vazgeçilmemesi gerekir. Bölge halkının talepleri dikkatlice değerlendirilsin. Söz gelimi ısrarla siyanürle arama yapıldığından bahsediliyor, maden şirketi o bölgedeki bakırın siyanürle aranmayacağına dair açıklama yaptı. Ağaçların kesilmesinden bahsediliyor. Tabiat ın korunması her ne kadar çok önemli olsa da oradaki bakırın yer altında kalmasına asla müsaade edilmemeli.
Tekrar etmiş gibi olacağız ama insani çalışma şartları, şartnamede yazan çevre koşullarına harfiyen uyulması, bölge halkının makul talepleri tek tek dikkate alınsın. Bu hususta taviz verilmesin. Ancak Başbakan ın Artvinlilerle yaptığı bu görüşme maden projesinin bütünüyle durdurulması anlamına da gelmesin.
Carattepe’de maden faaliyeti durdu, şimdi ne olacak? Carattepe’de maden faaliyeti durdu, şimdi ne olacak? Reviewed by Habersizim on 13:38:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: