‘Batı standartlarında özgürlük’ talep edenler, Tayyip Erdoğan için ‘diktatör’ diyenler, demokrasi standardımızdan memnun olmayanlar Van’da kurulan taziye çadırını gördüler mi? Bu nasıl ferah feza bir özgürlüktür, bu ne muhteşem bir ‘muasır medeniyet çıtası’dır. Aklımız almadı. TBMM’ye iki adım mesafede çoğu sivil memur 28 kişiyi öldüren, biri beş buçuk yaşında çocuk 60 kişiyi yaralayan canlı bomba için Van’da taziye evi kuruldu, bombacının posterleri taşındı ve üstelik bu ülkenin meclisinde milletvekili olan bir HDP’li de bu taziye mekan ını ziyaret etti. Tüm idari, mülki, askeri, güvenlik mercileri de seyretti. Şaka gibi.
Böylesine bir özgürlük hiçbir ‘muasır medeniyet’te yok emin olun. Böyle bir aymazlığa hiçbir ‘Batılı demokrasi’de rastlayamazsınız. Fransa’da Charlie Hebdo saldırısını düzenleyenler adına Nice kentinde bir taziye çadırı kurmaya kalksanıza bir, başınıza neler gelir. Amerika’da 11 Eylül’ü gerçekleştirenlerin posterini değil, vesikalığını taşıyın bakalım neler oluyor. Yanlış anlaşılmasın. Bizdeki özgürlük seviyesi zaten Batı standartlarının çok üstünde. ‘Diktatör Tayyip’ diye manşet atan gazetelerimiz var bizim. Nasıl bir diktatörse artık buna müsaade ediyor. Bizim, Amerika’nın, Avrupa’nın özgürlük seviyesine inmemiz zaten imkansızdı. Fakat bu sefer çıta gerçekten çok yükseldi.
Yenilir yutulur gibi değil. Sur’da, Silopi’de hendek kazıp polisle, askerle çatışırken ölen PKK’lıların cenaze törenleri, taziye çadırları ve burayı ziyaret eden milletvekillerini bile aşan bir durum bu. Canlı bombaya taziye çadırı düzenlemek bu ülkede özgürlüğün sınırsız hale geldiğini gösteriyor. Masum insanları kalleşçe ve haince öldürmeye cur’et eden canlı bombanın taziyesi davulla zurnayla göstere göstere yapılabiliyorsa, artık ortada ne suç kalmıştır ne ceza. Olamaz böyle bir şey.
Böylesine bir özgürlük hiçbir ‘muasır medeniyet’te yok emin olun. Böyle bir aymazlığa hiçbir ‘Batılı demokrasi’de rastlayamazsınız. Fransa’da Charlie Hebdo saldırısını düzenleyenler adına Nice kentinde bir taziye çadırı kurmaya kalksanıza bir, başınıza neler gelir. Amerika’da 11 Eylül’ü gerçekleştirenlerin posterini değil, vesikalığını taşıyın bakalım neler oluyor. Yanlış anlaşılmasın. Bizdeki özgürlük seviyesi zaten Batı standartlarının çok üstünde. ‘Diktatör Tayyip’ diye manşet atan gazetelerimiz var bizim. Nasıl bir diktatörse artık buna müsaade ediyor. Bizim, Amerika’nın, Avrupa’nın özgürlük seviyesine inmemiz zaten imkansızdı. Fakat bu sefer çıta gerçekten çok yükseldi.
Yenilir yutulur gibi değil. Sur’da, Silopi’de hendek kazıp polisle, askerle çatışırken ölen PKK’lıların cenaze törenleri, taziye çadırları ve burayı ziyaret eden milletvekillerini bile aşan bir durum bu. Canlı bombaya taziye çadırı düzenlemek bu ülkede özgürlüğün sınırsız hale geldiğini gösteriyor. Masum insanları kalleşçe ve haince öldürmeye cur’et eden canlı bombanın taziyesi davulla zurnayla göstere göstere yapılabiliyorsa, artık ortada ne suç kalmıştır ne ceza. Olamaz böyle bir şey.
Bu ülke özgür değil, öyle mi?
Reviewed by Habersizim
on
10:48:00
Rating:

Hiç yorum yok: