AB Bakanı Volkan Bozkır, AB üyelik hedefinin Türkiye’nin lehine olduğunu kaydetti
Avrupa Birliği (AB) Bakanı ve Başmüzakereci Volkan Bozkır, “AB üyeliği bizim stratejik hedefimizdir” dedi. Bozkır, Kayseri’de, yaptığı konuşmada, Türkiye ile AB ilişkilerinin 1959 yılında başladığını ve 57 yıldır devam ettiğini hatırlatarak, şöyle devam etti:“Bu, Türkiye’nin ne kadar kararlı, sabırlı, toleranslı olduğunun da göstergesi. Dünyadaki tüm devletler arası ilişkilerde, iş ilişkilerinde tek bir unsur vardır o da çıkar dengesidir. Çıkarlar uyuştuğu zaman ilişkiler devam eder, uyuşmadığı zaman devam etmesi zor olur. Türkiye’nin AB için yürüttüğü bu süreçte çıkarları vardır. AB’nin de Türkiye’nin bu ilişki içinde süreci devam ettirmesi ve üye olmasında çıkarları vardır. Dolayısıyla karşılıklı çıkarlar bakımından ilişki sürüyor. AB üyeliği bizim stratejik hedefimiz ve medeniyet projesidir. Türkiye önemli kazanımlar elde etmiştir.”
Sadece son 12-13 yıla bakıld ığında Türkiye’nin çok daha demokratik, insan haklarına saygılı, sivil toplumun güçlü olduğu, ifade özgürlüğünün önemli noktalara geldiği bir ülke olmasına bu sürecin çok önemli katkı sağladığını dile getiren Bozkır, “Yaklaşık 2 bin yasa değişti. Yeni ceza kanunu, borçlar kanunu, medeni kanun, dernekler kanunu, toplantı gösteri kanunu hepsi günlük yaşama dahil oldu. Anayasanın üçte ikisini değiştirdik” dedi.
“Avrupa Birliği bizim stratejik hedefimiz”
Reviewed by Habersizim
on
11:20:00
Rating:

Hiç yorum yok: