Ateşkes Hikayesi

ABD ve Rusya anlaştı, Bağdadi Grubu’yla mücadeleyi bugün yürürlüğe giren (?) ateşkesten ayrı tuttu.
Onunla yetinmedi, Nusret Cephesi’yle mücadeleyi de istisna ilan etti. Daha ileri gittiler, “BM Güvenlik Konseyi’nin terör örgütü olarak gördüğü bütün gruplar müstesna” dediler. Rusya’nın, Bağdadi Grubu’yla mücadele bahanesiyle en mutedil devrim gruplarını acımasızca bombaladığı ve hızını alamayıp sivillerin de üstüne bomba yağdırdığı gerçeği apaçık ortadayken dediler bunu. Demiş oldular ki yani: “Kimse yerinden kıpırdamasın, ama Rusya istediği herkesi vursun!”
Olacak şey değil bu. Ateşkes ancak kayıtsız şartsız olması kaydıyla -belki- gerçekleşebilir. Hiç kimse ayrı tutulmamalı. Ateşkes kararının uygulanmasında, ona uyulup uyulmamasından başka kriter olmamalı. Bağdadi Grubu uyuyorsa, ateşkesten murat edilen şeylerin gerçekleşmesi hatırına ona da dokunulmamalı; dokunmak için ateşkesi bozması beklenmeli.
“Ama onlar terörist” mi? Tabii ki terörist. Suriye halkının meşru temsilcilerine saldırıyor ve sivilleri öldürüyorlar çünkü. Peki, Bağdadi Grubu tarafından öldürülen sivillerin sayısı, Esed ordusu tarafından öldürülen sivillerin sayısının yanında devede kulak misali kalırken, nasıl oluyor da Esed ordusu terörist sayılmıyor? Esed’le omuz omuza Suriye halkını katliamdan geçiren Lübnanlı milisler, “İran Devrim Muhafızları” diye anılan karşı devrim muhafızları, uluslararası Şii tugayları… Ve “etnik temizlik”çi PYD/YPG… Ve okulları, hastaneleri, çarşı-pazarı bombalayan Rusya…
Hür Suriye Ordusu yahut Ahrar-ı Şam, farz-ı muhal, “Lübnanlı ve İranlı teröristleri ateşkes dışında tutmak lazım” dese, buna hangi makul argümanla karşı çıkacaklar? “Pardon, BM Güvenlik Konseyi’nin terörist kabul ettiği örgütler arasında onlar yok” argüman ı neye yetecek?
Bağdadi Grubu, Suriye’nin (ve bütün Ümmet-i Muhammed’in) başına gelen en büyük belalardan biridir; Esed’e, İran’a, Rusya’ya ciddi bir zararı yokken Suriye Devrimi’ne verdiği / vermekte olduğu zararlar had safhada. Bu bir yana; Bağdadi Grubu’yla mücadelenin, bırakın mutedil İslamcı grupları, en ‘renksiz’ Hür Suriye Ordusu unsurlarının dahî vurulmasına ve sivillerin hunharca katledilmesine bahane teşkil ettiği yerde, ateşkesin lafta kalmasını istemeyen herkes, bağrına taş basarak, bu grubun da ateşkese dahil edilmesini savunmalıdır. Yerinde durmadı mı? Bozdu mu ateşkesi? Bozduğu yerde -ama sadece orada ve sadece ‘bizzat’ ona- müdahale edersiniz, olur biter.
Aslında bütün bunlar boş laf.
“Ateşkes”in resmi gerekçesi, insani yardımın önündeki engellerin kaldırılması ve Suriye’de demokratik düzene geçiş için gerekli şartların oluşturulması. Suriye halkının iradesini kan deryasında boğmaya azmeden Esed, Rusya ve İran’ın hür seçimlerle rejim değişikliğini kabul etmeleri beklenemeyeceğine, hele Rus Hava Kuvvetleri’nin bombardımanı sayesinde cephede üstünlüğü sağladıkları bir dönemde hiç mi hiç beklenemeyeceğine göre, bu “ateşkes” hikâyesinin bir kıymet-i harbiyesi yok.
Ateşkes Hikayesi Ateşkes Hikayesi Reviewed by Habersizim on 12:13:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: