Asalak salak değildir!

Asalaklık bir yaşam formudur. Kimi otların, böceklerin, bazı omurgasızların yaşamı böyle geçer. Bu canlılar üretmez, avlamaz, çabalamaz, üretmiş olana tebelleş olur. Asalaklar çoğu zaman konakçı canlı ölene dek ondan ayrılmaz; hatta çoğunlukla ev sahiplerinin ölümüne neden olurlar. Yaratanın onları öyle yaratmasında bol hikmetler mevcuttur. Bu nedenle Cenab-ı Allah’ın yarattığı asalaklara saygım sonsuz.

Ama insan için asıl olan çalışmaktır. İnsan tekinde asalaklık kabul edilemez bir kusurdur. Bu yüzden asalaklara ölüm diyorum. Onları bulup üretmeye zorlamak, namus borcumuz olsun. Ama asalakları fark etmek çok da kolay değildir. Asalak kişiler ve asalak kurumlar genellikle çok iyi kamufle olurlar. Mesela insanoğlu bağırsağında 2 metre boyunda bir asalak solucanla yaşar da yıllar boyu bunun farkında olmaz.

Bireysel asalaklıktan daha büyük kusur ise kurumsallaşmış asalaklıktır. Özelde ve genelde bununla ilgili bir çift laf söyleme derdindeyim. Ekonominin, siyasetin, sanat ve sporun bünyesine yerleşmiş pek çok asalak kurum, bizi topyekûn yormakta, yıpratmakta ve üretkenliğimizi ortadan kaldırmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı’nın kendi kendine ürettiği bir kurumsal asalaklık genel asalaklık dünyamızın içinde küçük bir alan tutuyor olabilir. Ancak asalak kurumları ifşaya bir yerden başlamak lazım. Milli Eğitim Bakanlığı’nın özel ve kamu okullarıyla irtibatını sürdürdüğü “Kurum Net” adında mevcut bir programı var. Hayatımda gördüğüm hiçbir işe yaramayan ender programlardan birisi. Sözde evrak israfını önleyecekmiş. Program hiçbir nitelikli özelliğe sahip değil. Beleşe kullanılan mail programından farkını anlatmak için firmanın kurumsal sitesinde epey zorlamışlar; ama bildiğin kasmışlar. Fonksiyonellik yok, entegrasyon yok, katma değer yok. Düşünün bu devirde Türkiye çapında kullanılan bir program yapıyorsun ve buna yer, görev filtreleri gibi en asli unsurları bile koymuyorsun.

Herhalde amaç sabahtan akşama okul müdürleri başında otursun, gereksiz dosyalarla gerekli olanları birbirinden ayırsın nev’inden bir şey olsa gerek. Oysa milli eğitimin elinde e-Okul ve MEBSİS adında iki büyük yazılım daha mevcut. Çok gerekli ise, evrak gönderme fonksiyonunun bu programa eklenmesi çocuk oyuncağı.

Bir de bu iş için kamu ve özel sektörün para ödemesi gerekiyor. Programın yazılımcısı Uğur yazılım unvanlı İzmir merkezli bir firma. Bu firmanın yapmış olduğu yazılımı bakanlığın okullarla iletişimi bu platform üzerinden sağlaması nedeniyle ister kamu kurumu ister özel öğretim kurumu olun kullanmak zorundasınız. Kurumun yıllık kullanım bedeli 75 TL. Türkiye’de özel-resmi toplam 59 bin 509 adet okul var. Programı hangi il ve ilçe milli eğitim müdürlükleri kullanıyor bilmiyorum; ama pastanın büyük olduğu aşikar.

Oynamayan kız yerim dar, demiş; ama benim hakikaten yerim dar. Bu nedenle bir solcu yazar jakobenliği ve tribiyle bitireyim, gönüller şenlensin. Milli Eğitim Bakanlığı’na buradan sesleniyorum; eğitim ve ekonomi üzerindeki bu parazit sisteme bir son verin!
Asalak salak değildir! Asalak salak değildir! Reviewed by Habersizim on 10:22:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: