Ankara, Afrika Birliği Zirvesi’ni ihmal etti

Etiyopya’nın başkenti Addis Ababa’daki Afrika Birliği Liderler Zirvesi’ne, kıtadan 40 cumhurbaşkanı ve 53 başbakanın yanı sıra, Arap Birliği Genel Sekreteri Nebil Arabi, Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri Ban Ki-mun, Filistin Devlet Başkanı Mahmud Abbas, Ekvator Devlet Başkanı Rafael Correa ve Sırbistan Cumhurbaşkanı Tomislav Nikoliç de katıldı. Bu listede bir eksiklik yok mu? Erdoğan, Davutoğlu gibi?

Türkiye, son yıllarda, Afrika açılımı kapsamında, Afrika Birliği toplantılarına başbakan ve cumhurbaşkanı seviyesinde katılmayı önemsiyordu. Bu zirveye ise bakan bile göndermedi. Bildiğimiz kadarıyla ülkemiz, Afrika Birliği 26. Dönem Liderler Zirvesi’nde sadece müsteşar seviyesinde temsil ediliyor. Konu hakkında resmi bir açıklamaya rastlamadığımız için ondan da emin değiliz. Mesele, Mısır diktatörü Sisi’nin katılımı olabilir mi? Olmasa gerek. Sisi, BM Genel Kurulu’na da katılıyor. O katılıyor diye cumhurbaşkanımız yahut başbakanımız BM’ye tavır koymuyor. Erdoğan’ın Güney Amerika seyahati, Davutoğlu’nun Suudi Arabistan seyahati baş göz üstüne; lakin seyahat takvimleri ayarlanırken Addis Ababa buluşmasının önemi göz önünde bulundurularak ona göre bir ayarlama yapılabilirdi herhalde. En kötü ihtimalle dış işleri bakanı gönderilebilirdi oraya. Afrika Birliği’nde boy göstermek önemlidir vesselam.
Ankara, Afrika Birliği Zirvesi’ni ihmal etti Ankara, Afrika Birliği Zirvesi’ni ihmal etti Reviewed by Habersizim on 11:36:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: