Amerika ile kaybettiğimiz vakit

Bu saatten sonra Amerika’nın PYD ile mi yoksa bizimle mi birlikte olduğunun bir önemi var mı bilmiyorum.
Suriye meselesinin başından beri Amerika’nın politikaları sebebiyle kaybettiklerimizin haddi hesabı yok. Zaman kaybettik, cephe kaybettik, insan kaybettik.
Reel politik diyelim tamam, Amerika önemlidir. Ama hiçbir sözlerini tutmadılar. Perde arkasında ne işler çevirdikleri belli değil.
Şimdi de tüm konsantrasyonun PYD’ye çevrilmesi yanlış. Henüz Esed ile ilgili tam bir mutabakat bile yok. Cenevre görüşmelerine PYD’nin katılmıyor olmasını bir zafer havasında kutlamak da ayrı bir saçmalıktı zaten. Amerika’nın Suriye meselesine bizim gibi bakmadığı başından belliydi. Cumhurbaşkanımızın yüksek perdeden itirazına bakılırsa şimdi bu artık Ankara’da tescillendi.
PYD’yi Suriye meselesinin göbeğine yerleştirmek klasik bir Amerikan kurnazlığı. 50 bin kişi sınırın öte tarafında bekliyor, Rus uçakları her gün çoluk çocuk demeden sivilleri vuruyor, insani yardım yolunun boğazı sıkılmış, Amerika ‘PYD terör örgütü değildir’ diye açıklama yapıyor.
Biz büyükelçiyi makama çağırıp ayar verip yollarız, birkaç gün de öyle geçer, üç beş bomba daha düşer, üç beş yüz insan daha ölür. Başından beri hep aynı hikaye...
Amerika ile kaybettiğimiz vakit Amerika ile kaybettiğimiz vakit Reviewed by Habersizim on 10:54:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: