"Afrika'da her şeyin yapılması gerek"

Senegal Devlet Başkanı Maki Sal (nedense bizim matbuatımız da Frenkler gibi "Macky Sall" diye yazıyor) evvelki gün Anadolu Ajansı'na öyle güzel beyanat verdi ki, Müstakil Gazete o beyanatı öpüp başının üstüne koymayacaksa niye çıkıyor? Dünkü sayımızın hatırı sayılır bir kısmını Maki Sal'ın beyanatına ayırmalı değil miydik? Elhak, öyle. Niyetimiz de oydu zaten. Hem vallahi, hem billahi. Sonra unuttuk. Haber bombardıman ına maruz kaldık, elimiz ayağımıza dolandı, iki ayağımız bir pabuca girdi ve o haberi atladık. Türkiye'ye gönlünü açan Maki Sal ve sevgili okurlarımız bağışlasınlar lütfen.

Geç olsun, güç olmasın; Müstakil Gazete arşivine dahî geçsin; şöyle konuştu Senegal Devlet Başkanı Maki Sal:
"Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Latin Amerika dönüşü Dakar'a uğraması beni çok memnun etti. Sayın Erdoğan ile baş başa ve heyetler arası görüşmelerimizde önemli iş birliklerinin hayata geçirilmesine ve ilişkilerimizin daha da ileri düzeye taşınmasına karar verdik. Türkiye'nin Senegal kalkınma planına verdiği destek bizim için çok önemli. Türkiye özellikle Diamniadio bölgesinin gelişmesinde rol üstleniyor. Daha önce rekor bir sürede Summa firması uluslararası konferans merkezini inşa etmişti. Bu merkez birçok uluslararası organizasyona ev sahipliği yaptı. Şimdi de 250 milyon dolarlık projeler söz konusu. Bu da ilişkilerimizi daha da geliştirecek."

"Türk devletine, Türk iş adamlarına ve halkına dostluk mesajı vermek istiyorum. Çanakkale'nin 100. yılı törenlerine Sayın Cumhurbaşkanı tarafından davet edildiğimde çok onurlandım. Çanakkale'ye de gittim ve mezarlıklarda Senegalli vatandaşlarımızın isimlerini gördüm. Atalarımızın oraya kadar gittiklerini görünce çok etkilendim. Türkiye ile ortak bir tarihimiz var. Afrika'da kazan-kazan politikasıyla iş birlikleri kurmak istiyoruz. Özellikle inşaat sektöründe yatırımcılar geliyor. Önümüzdeki yıllarda Türk yatırımcıları daha çok göreceğimizi düşünüyoruz. Türklerin, özellikle büyük inşaat firmalarının, yüzyılların verdiği tecrübeleri çalışmalarında da hissediliyor."

"Afrika'da raylı taşımacılık sistemi de yenileniyor bu konuda da Türklerin uzmanlığına ihtiyaç duyuyoruz. Sayın Erdoğan ile görüşmemizde 'Senegal Havayolları, THY ile beraber çalışabilir mi' konusunu da gündeme getirmiştim. Bu konuya kendisi de olumlu baktı. Senegal Havayolları'nı kurtarmak çok zor olduğu için yeni bir şirket kurulmasına karar verildi ve bu yeni şirkete THY'nin katılımı memnuniyetle karşılandı. Her halükarda şubat ayında havayolu şirketi kurulacak.

Türk firmalar tarafından Ağustos 2016'da bitirilecek yeni havaalanımız da var. Yeni bir havayolu şirketimiz de var ve doğal olarak stratejik bir partnerin arayışındayız. Top artık THY'de."
"Türk firmalarına çağrıda bulunuyorum: Afrika'da her şeyin yapılması gerek. Afrika 30 milyon kilometrekarelik bir kıta. 1 milyar insan yaşıyor. 400 milyonu orta sınıfta bulunuyor. Ekonomik ve demografik büyümesine bakıldığında çok fazla fırsat olduğunu görebiliyoruz. Türkleri altyapı, inşaat, enerji gibi alanlarda yatırım yapmaya bekliyoruz. Şu an Afrika hızlı bir kalkınma aşamasında, biz de iş birliği yapmak için Türklerin tecrübesine ihtiyaç duyuyoruz."
"Afrika'da her şeyin yapılması gerek" "Afrika'da her şeyin yapılması gerek" Reviewed by Habersizim on 11:58:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: