X-ray kalktı, yolcular rahatladı

Sivil Havacılık Genel Müdürü Bilal Ekşi, havalimanı girişlerinin hızlı ve güvenli olması amacıyla başlatılan çalışmalar kapsamında ilk olarak İzmir Adnan Menderes Havalimanı iç hatlar terminal girişindeki x-ray cihazının kaldırıldığını ifade ederek, 6 ay önce gerçekleştirilen uygulamanın çok başarılı olduğunu söyledi. Söz konusu havalimanında bugüne kadar herhangi bir güvenlik riski olmadığını dile getiren Ekşi, "Tam tersine bizim beklemediğimiz yan faydaları oldu. Eskiden terminal içinde yoğun bir gürültü vardı. Uçağa yetişmek isteyen insanların güvenlik kapılarındaki aramaları nedeniyle yaşanan gürültü artık yaşanmıyor. Havalimanında şu anda büyük bir sakinlik var" diye konuştu. Havacılıkta uçağı ve uçuşu korumanın esas olduğunu, binaları korumak amacıyla terminal girişlerinde arama yapmanın dünyanın hiçbir yerinde olmadığını belirten Ekşi, havalimanlarında yapılan aramaların tehlikeli maddenin uçağa girişini engellemeyi amaçladığı kaydetti.

Antalya ve Esenboğa havalimanları x-ray cihazlarının kaldırılması için gerekli çalışmalarının hemen hemen tamamlandığını dile getiren Ekşi, söz konusu havalimanlarının mülki idare amirlerinin vereceği karara göre geçişin gerçekleşeceğini kaydetti.
X-ray kalktı, yolcular rahatladı X-ray kalktı, yolcular rahatladı Reviewed by Habersizim on 11:06:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: