ODTÜ’de mescid Şubat’ta açılıyor

ODTÜ yerleşkesinde gerginliğe yol açan ve inşaat çalışmaları süren hazırlık okulu yakınındaki mescidin, 20 gün içinde hizmete girmesi planlanıyor. ODTÜ'lü bazı öğrencilerin ibadet mekanlarının ihtiyacı karşılamadığı için daha büyük bir mescit yapılması talebi üzerine gerginlik yaşanmasına neden olan "Kıbrıs Baraka" adı verilen yapıda yürütülen mescit inşaatı sürüyor. Daha önce proje ofisi ve kütüphane arşiv alanı olarak kullanılan barakanın geçen yılın temmuz ayında boşaltılmasının ardından, ağustos ayında ihaleye çıkılmış ve bir buçuk ay önce bir bölümü mescide çevrilmek üzere tadilata başlanmıştı. Kadın ve erkeklerin ibadetlerini yerine getirmesi için ayrı bölümlerin yapıldığı mescitte, 25 metrekarelik alan kadınlar, 35 metrekarelik alan ise erkekler için ayrıldı. Mescit, yaklaşık 100 kişinin ibadetini yerine getirmesine olanak sağlayacak şekilde tasarlandı. Mescitler, kadın ve erkekler için ayrı olmak üzere ibadet ve abdest alma mekanlarıyla birlikte toplam 120 metrekare olacak.
ODTÜ’de mescid Şubat’ta açılıyor ODTÜ’de mescid Şubat’ta açılıyor Reviewed by Habersizim on 21:12:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: