Davutoğlu: “Merkel’e teşekkür borcumuz var”

Almanya’yı ziyaret eden Başbakan Davutoğlu, mülteci siyasetinden ötürü Alman mevkidaşı Merkel’e iltifat etti

Almanya’yı ziyaret eden Başbakan Davutoğlu, Alman mevkidaşı Angela Merkel’le bir araya geldi.

Davutoğlu, basına yaptığı açıklamada, "Merkel'e bir teşekkür borcumuz var. O da, dünya ve Avrupa'da mülteciler konusunda tam bir sessizlik hakimken, üç dört senedir süren bu insanlık trajedisine dönük olarak herhangi bir tedbir düşünülmezken, Sayın Merkel bu konuda Avrupa'da ciddi bir farkındalık oluşmasını sağladı. Yaptığı açıklamalarla siyasetin sadece ortaya çıkan bazı risklerle mücadele etmek değil gerektiğinde insani bir tavır ortaya koyarak, bütün insanlığın meselelerine bu açıdan bakarak yaklaşmak olduğunu gösterdi" dedi.

Öte yandan Davutoğlu, Alman Basın Ajansı’na (DPA) verdiği demeçte, Türkiye’de Suriye’den 2,5 milyon, Irak’tan da 300 bin mültecinin bulunduğunu belirterek, Türkiye’nin mülteciler için 10 milyar avro harcadığını ifade etti. Türkiye’nin göçü gerçekten sonlandırıp sonlandırmayacağı ve AB’nin ödeyeceği 3 milyar avronun yeterli olup olmayacağına ilişkin soruya karşılık Davutoğlu, "Sığınmacı krizinin esas sebebi Türkiye veya Türkiye’yle ilgili bir şey değildir. Türkiye en ağır bir şekilde etkilenen ülkedir. Biz krizi ihraç etmiyoruz. Türkiye’ye kriz ihraç edilmiştir. Bu şimdi bir Avrupa krizi oldu. Ve biz AB'den para dilenmiyoruz. Ancak eğer yükün paylaşılmasına ilişkin ciddi bir irade varsa, oturup, krizle ilgili ayrıntıları konuşmamız lazım” dedi.
Davutoğlu: “Merkel’e teşekkür borcumuz var” Davutoğlu: “Merkel’e teşekkür borcumuz var” Reviewed by Habersizim on 14:46:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: