AK Parti’li Şentop: “Darbecilerim müdahale edemediği bir sistem kurmak istiyoruz”
TBMM Anayasa Komisyonu Başkanı Mustafa Şentop, Sultangazi’de sivil toplum kuruluşları temsilcileriyle bir araya geldiği toplantıda “Başkanlık Sistemi” yle ilgili bilgilendirme yaptı. Parlamenter Sistem’in defalarca darbelerle kesintiye uğradığını anımsatan Şentop, “140 yıl içinde 30 yılı bulmuyor bu sistemin uygulanması. Bu, Parlamenter Sistem’in Türkiye’de bir türlü tutmadığını gösteriyor. Türkiye’nin iyi işleyen bir sisteme ihtiyacı var. Bunu ilk defa biz demiyoruz” şeklinde konuştu. “Parlamenter Sistem, esasında krallıkların, monarşilerin sistemidir” diyen Şentop, bu sistemin iyi işlediği ülkelerin hepsinin krallık ve federasyon sistemiyle idare edilen ülkeler olduğunu belirtti.Şentop, Türkiye’de “üniter Cumhuriyet” sisteminin yürürlükte olduğunu hatırlatarak, şu değerlendirmelerde bulundu: “Darbeciler, bu sistemin zaaflarını kullanarak sisteme müdahale etmişler hep. Biz de darbecilerin müdahale edemediği bir sistem kurmak istiyoruz. İşte o da Başkanlık Sistemi, istikrarı garanti eden bir sistem. 5 yıl hükümet belli. Türkiye aslında bu Başkanlık Sistemi’ni 100 yıldan fazla bir zamandır uyguluyor. Uzaklara gitmeye gerek yok. Yerel yönetimlerde bu sistem zaten uygulanıyor. Yerel yönetimlerde başkanda Meclis de ayrı ayrı seçiliyor.İşte yereldeki bu sistemi, merkezi yönetime de getirmek istiyoruz. O nedenle Amerika ya da başka yerden örnekler aramaya gerek yok. Üniter Başkanlık Sistemi teklif ediyoruz biz. Bölünme eleştirileri bu nedenle yersiz. Muhalefet, başkanlık olursa hükümette yer almaları imkansız olduğu için bu eleştirileri yapıyorlar, işi sulandırmaya çalışıyorlar. Tayyip Erdoğan zaten şu anda Başkanlık Sistemi’ndekinden fazla hakka sahip. Buna Tayyip Erdoğan’ın değil, Türkiye’nin ihtiyacı var.”
Başkanlık sistemi, darbeciliğin panzehiri
Reviewed by Habersizim
on
20:00:00
Rating:

Hiç yorum yok: